fbpx

Fotograf Johny Kristensen

Case: Padel Specialist | Værdien af skarpe pressebilleder

Spirende engagement 

Sport har altid været en interesse for de to entreprenører, Niklas og Peter, der til dagligt driver deres virksomhed Padel Specialist fra deres hovedsæde i Aalborg. Derfor var de meget ivrige efter at afprøve en ny form for sport, de havde opdaget på de sociale medier – nemlig padelsport, der bedst beskrives som en blanding mellem tennis og squash. Der gik heller ikke lang tid, før de to gutter øjnene en chance for at begive sig ud på et nyt opstartseventyr, og træde ind i niche fuld af muligheder. 

 

Og dermed blev Padel Specialist formet. Drengene ville lave noget i en ny branche, som andre ikke har lavet før. Padelbat, padelbolde, padeltasker (you name it!) blev en fast del af dagsordenen, og det var helt tydeligt, at der lå et stærkt engagement bag:

“Vi er ved at bygge en virksomhed, som fokuserer på en branche, og vi vil nørde den. Vi vil gå i detaljer og fortælle disse detaljer på et niveau, som nybegyndere kan forstå, og samtidig stå for kvalitet.”

Peter Gøggaard-Clausen Indehaver af Padel Specialist

Og når man gerne vil fortælle en historie som virksomhed, er det som regel ikke nok med tekst, ligemeget hvor gribende og levende, man skriver. Den visuelle identitet er mindst lige så vigtig, og det var drengene klar over, da de ville have deres budskab bredere ud. Niklas og Peter stod nemlig over for en masse fremtidige arrangementer, som de gerne ville fortælle om i pressen, men dermed også en ny problemstilling: Hvor mange gange kan man bruge det samme billedmateriale, man har i forvejen, og særligt hvis det allerede var blevet bragt før af et medie? 

3 hurtige!

#1

Padel Speciallist blev grundlagt i november 2020 af de to ildsjæle, Niklas Bruun og Peter Gøggaard-Clausen. 

#2

Til daglig holder virksomheden til på Strandvejen i Aalborg.

#3

Du kan finde alverdens padeludstyr og læse meget mere om Padel Specialist lige her: www.padelspecialist.dk

Pressebilleder der fortæller en historie

Som Peter bedst selv beskriver det, så er der bare en udløbsdato på et pressebillede… hvilket jeg er helt enig i. Som nystartet virksomhed, der gerne vil fremad på markedet, er det vigtigt, at det materiale man bruger er opdateret, og at det fortæller en nutidig historie. Samtidig skal det også være af en hvis kvalitet, hvis det er med henblik på at anvende i pressesammenhænge. Dette var en grundene til, at Peter og Niklas valgte at opsøge en professionel fotograf til at hjælpe dem. Det var deres indtryk, at når man får professionel hjælp, vil man også hurtigere kunne spore sig ind på præcis dét, man ønsker sig, samtidig med at materialet bliver knivskarpt. I og med at jeg har arbejdet med både Peter og Niklas i forbindelse med andre projekter, vidste de også hvad de kunne forvente ved et samarbejde omkring pressebilleder. 

 

Processen omkring billederne var meget enkel – jeg lyttede til deres ønsker og behov, og rådgav ud fra min viden. Det var vigtigt for Padel-specialisterne, at billederne (naturligvis) havde et professionelt udtryk, og at vi sammen var i stand til at fortælle historien om to unge dybt entusiastiske Padel-forhandlere, der har fødderne solidt plantet i den Aalborgensiske muld – men stadig drømmer stort. Derfor blev vi enige om, at lokationerne for fotosessionerne skulle finde sted i Padelhallen samt på den karakteristiske havnefront i Aalborg med Limfjordsbroen i baggrunden. Billederne skulle også vise åbenhed, da de så potentiale i samarbejdet med andre virksomheder, som også var involverede i Padelsportnichen. Samtidig gav Peter også udtryk for, at netop fordi vi havde haft et tidligere samarbejde, var det vigtigt for ham, at vi etablerede en forbindelse, så vi forblev i hinandens netværk. På den måde ville han også kunne hjælpe andre i sit netværk, der måske også havde drømme om at komme ud over stepperne med nogle friske pressebilleder.

 

Hvorfor skal man i pressen?

Hvis man som virksomhed (eller i andre forbindelser) har drømme om at komme i pressen, er det ofte en lige så en god ide at have skarpe billeder at sende med, som det er at have en god tekst. Man kommer i hvert fald langt med at have noget materiale selv. Men hvad kan det egentligt? Altså det der med at komme i pressen? Pressemeddelelser kan faktisk være med til at styrke ens brandingværdi, og det kan de fordi, at folk ofte stoler på, hvad der står i pressen. Derfor kan det fungere som et decideret kvalitetsstempel, hvis et anerkendt medie såsom DR, Børsen eller Nordjyske Stiftidende etc. vælger at trykke noget om en virksomhed. At få positiv omtale af et sådan medie kan være særlig godt for små eller mellemstore virksomheder. Selv fik stifterne af Padel Specialist deres budskab og billeder i BizzUp, der er en landsdækkende business portal, hvilket har kastet god responds af sig. 

 

Står du og har brug for nyt, lækkert billedmateriale? Så tøv ikke med at kontakte mig gennem formularen nedenunder eller giv mig et kald. Da pressebilleder ofte er en blanding af de ydelser, jeg tilbyder, vil jeg opfordre dig til at udforske siden Portrætter samt Event- og stemningsbilleder for mere information. 

Se andre indlæg

Kundecase

Case: Frederikshavn Golfklub

Hvordan fotografere man Golf? Det kan godt være mange tænker at det virker nemt