Case: Erasmus & partnere – Et godt samarbejde, og et godt abonnement
Erasmus og partnere – Et godt samarbejde, og et godtabonnement Erasmus og partnere –
Så er det her blogindlæg skrevet til dig.
For en “lige når jeg husker det”-indsats er sjældent den, der faktisk batter. Før markedsføring betaler sig, skal det sættes i system. På den måde får du nemlig mest ud af dine markedsføringskroner. Og du får mere tid til andre, vigtige opgaver.
Synes du, det lyder kompliceret? Så kan du godt tro om igen. For at planlægge eksempelvis Instagram-opslag er langt fra raketvidenskab, hvis bare du har de rette værktøjer. I det her blogindlæg gennemgår jeg trin-for-trin, hvordan du nemt planlægger dine egne Instagram-opslag.
Jeg sværger til Kreatørstudie. Og når du har set videoen til ende eller læst indlægget her igennem, er jeg (næsten) sikker på, at du kommer til at gøre det samme.
Tip! Scroll ned i bunden, hvor du får ekspertens 5 bedste tips til at lave gode Instagram-opslag, der skaber grønne tal på bundlinjen.
Hvad er Kreatørstudie? Og hvorfor overhovedet bruge det?
Kreatørstudie er et værktøj, du kan bruge til at planlægge dine Instagram- og Facebook-opslag på en nem, hurtig og overskuelig måde. Med Kreatørstudie er det nemt at planlægge frem i tiden, hvilket gør det markant lettere for dig at brande din virksomhed gennem Instagram.
Med Kreatørstudie kan du poste på Instagram direkte fra din computer
Kreatørstudie tilgås via en browser. Det betyder, at du kan klare det hele fra din computer. Smart, ikke? Vil du eksempelvis bruge billeder, jeg har taget for dig? Så start med at downloade dem til din computer fra Google Drev (i tvivl om, hvordan du gør? Se den udførlige guide til Google Drev lige her >>).
Når du har billederne downloadet på din computer, tager det ingen tid at få dem uploadet til Kreatørstudie. Du kan nemlig klare det hele fra din computer.
Så langt så godt – men hvordan fungerer Kreatørstudie helt konkret?
Følg med i videoen her, hvor jeg guider til igennem hele processen
Kreatørstudie er et såre simpelt værktøj, og jeg vil vove at påstå, at alle kan lære at bruge det.
Der er en masse andre fede værktøjer, du kan bruge i Kreatørstudie, der gør det både sjovere og nemmere at styre en Instagram-profil.
Er du stadig lidt i tvivl om, hvordan du laver et godt Instagram-opslag, der rammer din målgruppe lige i hjertekulen?
Så hæng på her, hvor du får 5 tips til at lave et godt Instagram-opslag fra ingen ringere end Niklas B. Hansen fra NB Digital, der er specialist i annoncering på sociale medier.
Det vigtigste er, at du får din målgruppe til at stoppe med at scrolle, når de når til dit opslag. Her skal dit billede eller din video selvfølgelig gøre meget af arbejdet. Gå derfor efter iøjnefaldende motiver med klare farver og interessante vinkler eller budskaber, der taler til målgruppen.
Det kan også være en god idé at uploade flere billeder, så brugeren kan slide igennem mere end ét billede (det kan de nemlig godt lide, fordi du skaber en form for bevægelse, og det skaber blikfang i sig selv).
Sørg for at kommunikere direkte til din målgruppe i stedet for at forsøge at gøre dit opslag relevant for alle. Hvis du prøver at ramme alle, ender du ofte med et budskab, der ikke rigtig rammer nogen. Den pointe gælder både for dit billede/video og den tekst, du knytter til opslaget.
Kommuniker så konkret som overhovedet muligt i et sprog, der er til at forstå. Din pointe skal stå tydeligt frem – og når du tvinger dig selv til at være konkret, tvinger du samtidig dig selv til at være kortfattet.
Er din tekst skarp og præcis, er der større sandsynlighed for, at du fanger din målgruppes interesse, og får dem til at pause ved dit opslag (husk på, at der kan være fart i tommelfingeren, når du scroller på din mobil).
Det er vigtigt, at din tekst er nem og hurtig at forstå. Sørg for at holde dine formuleringer og sætninger korte, og gør din tekst mere luftig og læsevenlig med eksempelvis emojis og punktform. Du kan også bruge linjeskift til at give en bedre læseoplevelse.
Sørg dog altid for, at du har dit vigtigste budskab som det første i din tekst – det er den, der skal vække nysgerrigheden, så man får lyst til at trykke “læs mere”.
At skabe scarcity er et af de bedste tricks, hvis du gerne vil sælge. Det handler slet og ret om at fokusere på produktets knaphed. Og det skal du bruge til at overtale læseren til at gennemføre en handling lige nu og her.
Blev produktet lynhurtigt udsolgt, sidst det var på lager? Er der et begrænset antal? Er der et tidsbegrænset tilbud?
På den måde skaber du incitament til, at kunden skal svinge dankortet her og nu. Mange af os vil ellers vente med at købe, og så kan det hurtigt gå i glemmebogen. Det er sjældent, du får et salg igennem ved første øjekast. Det gælder særligt for produkter med høj værdi, og her kan det være en god idé at fokusere på at få kunden til at foretage sig en handling tidligere i købsrejsen.
Lad mig bare være ærlig – det er ikke sociale medier, jeg brænder for. Men jeg ved, hvor vigtigt det er at være til stede derpå. Derfor elsker jeg, hvor nemt Kreatørstudie kan gøre det for mig. I stedet for at finde tid hver dag, kan jeg sætte mig ned en gang om ugen og planlægge længere frem. Det er effektivt, og det betyder, at jeg har tid til alt det, jeg brænder for.
Tjek min Instagram ud på @fotograf_johnykristensen, og lad mig endelig vide, hvis du har flere fede tips og tricks til at gøre livet i en virksomhed lidt lettere!
Erasmus og partnere – Et godt samarbejde, og et godtabonnement Erasmus og partnere –
Hvordan fotografere man Golf? Det kan godt være mange tænker at det virker nemt
Et stærkt koncept Da Rikke og Michael for godt og vel fire år